oliviasworld

Alla inlägg under januari 2013

Av Olivia Svensson - 31 januari 2013 20:56

Hej idag har det inte hänt så mycket än att jag har varit i skolan och varit lite med Julia. Jag fyller 14 år på lördag:) Det kommer att bli kul. Samma dag börjar melodifestivalen. Kan det bli bättre??? Jo på lördag ska vi ha lite släckt kalas bara. Inget stort kalas. Tänkte kanske att jag skulle bjuda några tjej kompisar och kolla på film och kanske äta pizza. Jag vet faktiskt inte. Jag har ingen riktig plan. Det jag önskar min typ är nog pengar en system kamera och kanske ett eller 2 presentkort. Får se lite. Jo jag ska till stockholm i sommar kanske så tills dess önskar jag mig pengar jag kan ha med mig och shoppa för typ:) Jo tänkte lite på vilka skor jag ska ha på skolavslutningen:) Kommentera gärna:)

xoxo/Olivia

Av Olivia Svensson - 29 januari 2013 22:27

Hej idag har jag faktist inte gjort så mycket. varit i skolan så klart:) imon ska jag gå i skolan och göra läxa. Det är typ det man hinner göra. Vi börjar klockan 8 och slutar klockan 3. Det är alldeles för många timmar man sitter i skolbänken tycker jag:) . Jaja nu måste jag sova
hejdå
xoxo/Olivia

Av Olivia Svensson - 28 januari 2013 19:11

Hej. Idag har jag inte gjort så mycket. Jag har ju varit i skolan så klart. Dagen började med att jag inte orkade ta mig ur sängen. Sen ta på mig kläder och trycka i mig en macka. Sen gå till bussen. Det är inte en av det roligaste man kan göra, men jag måste ju. Jo vart va jag?(tänker) Jo jag åkte buss med Emilia och Isa. Vi är inte direkt så roliga när vi åker buss. Både jag och Emilia hade hörlurar i öronen. Gud så roligt. Sen så hade vi läsning, svenska, matte, engelska och sen var det änterligen dags för den efterlängtade lunchen. Bara en sak. Det var köttbullar. Det är inte så gott. Jag är inte ett stort fan av det. Men jag var ju tvungen att äta. Sen hade vi en timmes No. Det var rätt kul. Vi labbade lite med metaller. Sen så hade vi TFM. TFM står för tid för måluppsättning. Jag hade texstil slöjd. Det var faktisk riktigt roligt. Jag gör ett par svarta tofflor med vita cirklar. Dom ä riktigt fina om jag får säga det själv:) Sen hade vi samlig och på samlingen hade vi klassråd och sen kollade vi på williams lista. För er som inte vet vad williams lista är så är det en kille som heter william och har en lite lsta som han ska genomföra innan skolan börjar igen. Kolla på den. Den är jättekul:) Det va vad jag hade för mig. Hejdå!!

/xoxo Olivia


   

Av Olivia Svensson - 27 januari 2013 13:46

Hej en söndag som denna vad ska man göra då??? Jag ska nog bara ta det lite lungt och kolla på glee och ut och gå tror jag. Igår var jag hos Julia. Jag skrev det i ett tidigre inlägg. Hoppas att ni får en bra dag

'xoxo// Olivia


                    

Av Olivia Svensson - 26 januari 2013 20:24


1. Tre namn jag lyssnar till: livvan, olivia och snusko


2. Någonting jag tycker om med mig själv:  Jag tror mitt hår, min sångröst


3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: mina ben


4. Detta är jag rädd för: ormar, spindlar, få någon farlig sjukdom. Tror jag


5. Tre saker jag vill ha varje dag: min mobil min familj mina vänner


6. Tre saker jag absolut inte kan göra: dansa, gå ner i splitt, springa ett maraton, rita


7. Detta tycker jag om att göra: sjunga, spela piano och va med kompisar


8. Detta vill jag göra just nu: sova, kolla på glee och sjunga


9. Bästa känslan: finns många


10. Värsta känslan: finns många


11. Egenskap jag gärna vill att min partner har: snäll, omtänksam, pålitlig


12. Är jag kär just nu?: kanske:)


13. Jag vill gifta mig: absolut inte


14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: det finns 100 saker...


15. Min käraste ägodel: min mobil


16. Något jag vill ha i present: pengar, presentkort, systemkamera


17. Detta har jag på mig just nu: tights, jeans skjorta, tub halsduk och ett linne


18. Favoritkläder: jeans och en skön tröja, eller one piece


19. Favorit djur: giraff


20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: pop


21. Favoritlåt just nu: little talks, count on me, hall of fame, 3 ,


22. Roligaste ämne i skolan: musik, engelska, spanska, slöjd


23. Tråkigaste ämne i skolan: matte, so, no, svenska, bild


24. En bok jag gillar: jag gillar inte att läsa


25. En film jag älskar: american pie,


26. Favorit tv-program?: glee, 16 and preggo, awkard, svenska hollywood fruar


27. Favoritdoft: jordgubb, hallon, choklad, vanilj


28. Detta äter jag gärna: sallad, pommes, tacos


29. Dricker helst: vatten, saft, läsk


30. Favoritgodis: choklad, sega godisar


31. Hit vill jag gärna åka på semester: london, new york, LA


32. Färg på mina ögon: bruna


33. Min längd: ca 1,60


34. Jag tror på: vet ej


35. Jag spelar: piano?


36. Person jag beundrar: lea michele, diana agron


37. Så här bor jag: villa


38. Antal döda krukväxter i hemmet: 0


39. Det här tänder mig: snyggt hår, lukta gott


40. Det här gör mig avtänd: stank, flintis:)


41. Favoritfärg: vit, svart tror jag


42. Favoritcitat: vet ej


43. En hemlighet jag vet: jag bryter inte hemligheter


44. Bästa present jag fått: pengar, mobil


45. Senast köpta skiva: köper inte skivor. Jag har spotify


46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: mitt hår


47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: vet ej


48. Udda förmåga/egenskap: vet faktist inte


49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: en giraff


50. Vad lyssnar du på just nu?: fall into the sky


51. Vad har du gjort/ska du göra idag?: jag har varit med en kompis.


52. Var är dina föräldrar födda?: pappa är född i korea, mamma i småland


53. Vad är det senaste du installerade på datorn?: vet inte riktigt


54. Vilken är din favoritrestaurang?: subway om man räknar med det.


55. När badade du i en pool senast?: på jullovet


56. Har du varit med i någon skolpjäs? jaa


57. Hur många barn vill du ha? tror 3 st


58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?: vet ej


59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?: nee


60. Vad har du för TV-kanaler?: mtv, 3:an, 7:an. Kommer inte riktigt ihåg alla:)


61. Har du åkt moped någon gång?: nepp


62. Har du busringt någon gång?: jaaa:)


63. Har du fått felparkeringsböter?: nepp


64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?: nja. jag gllar inte höga höjder.


65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?: Vet inte riktigt...


66. Har du en egen trädgård?: neee


67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?: kollar inte på tecknade eller animerade serier...


68. Kan du alla orden i nationalsången?: typ. en gång så sjöng jag nationalsången för 12000 personer:)


69. Badkar eller duschkabin?: Båda:)


70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?: Johan Falk kanske.


71. Favoritpizza?: Jag gillar inte pizza så mycket, men om jag måste välj blir det nog hawaii, eller en pizza med pommes på.

72. Chips eller popcorn? herregud. Båda ä lika goda:)


73. Vilken färg på läppstift använder du?: Jag använder inte läppstift så ofta men en ljus ljus rosa kanske.


74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?: Neee. Vilken fråga!!


75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?: neee


76. Apelsin- eller äppeljuice?: Båda.


77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?: den senaste. det måste ha varit med Julia. då åt vi nog subway...


78. Favoritchoklad?: marabou.


79. När röstade du senast?: jag får inte rösta än..


80. När åt du en hemodlad tomat sist?: i sommras tror jag.


81. Har du vunnit en prispokal någon gång?: nee


82. Är du bra på matlagning?: jaa, super:)


83. Klarar du att tanka själv?: nee. Jag är bara 14år


84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?: nee


85. Pepsi eller Coca Cola?: pepsi. Det är lite nyttigare än coca cola.


86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?: nee


87. Vad var det senaste du handlade?: Det var nog några måltids bars.(allevo)


88. Har du kräkts offentligt: jaa, en gång när vi va på en kin resturang.


89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: Helst båda:)


90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja kanske..


91. Har du ringt något betalnummer: jaa 118 800


92. Kan man vara vän med sitt ex: Självklart!!


93. Vem var det du besökte på sjukhus senast: min doktor antagligen.


94. Hade du mycket hår som liten bebis: Jaaa ganska mycket hår hade jg väl:)


95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: Hej du har kommit till olivias mobilsvar. om jag inte svarar ringer jag upp dig. Hejdå!!!


96. Vad har du i din väska: skolböcker, neccesär, hörlurar, frukt


97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: kolla på mobilen


98. Vad är du tacksam för idag: vet inte riktigt:)


99. Var hittade du den här listan: på en sida!!!




Av Olivia Svensson - 26 januari 2013 18:26

Av Olivia Svensson - 26 januari 2013 17:58

Hej jag heter Olivia och det är jag som är skaparen av denna fantastiska blogg Olivias World:) Jag går i skolan som dom flesta andra ungdomar. På fritiden så sjunger jag och spelar piano. Jag tycker även att vara med kompisar.  Jag kanske lägger upp en video när jag sjunger någon gång. Tänkte att jag skulle skriva lite om vad jag har gjort i helgen. Jag har varit med mina kompisar. Julia som har bloggen www.lillajuliaa.bloggplatsen.se och en som heter Emilia . Vi har haft det så himla trevligt. Vi har kollat på film och ätit en massa godis:) Vi kollade på GLEE. Jag är ett STORT fan av glee. Ska ni bara veta. Nu när jag tänker på det kanske jag ska kolla på glee:) Helgen är ju faktiskt inte slut än. Det är bara lördag. Bye

/xoxo Olivia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en helt vanlig 14 årig tjej som gillar att va med kompisarna och spela piano, men jag har också andra intressen. Men det får du läsa mer i min blogg om

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards